باز کردن گرفتگی لوله با بهترین روش ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)



چگونه گرفتگی لوله ها را باز کنیم؟

یکی از مشکلاتی که شاید همیشه با آن مواجه هشتیم گرفتگی لوله های آشپزخانه و جاهای دیگر هست. اما می شود با انجام دادن روشهایی بسیار ساده و البته با کمی خلاقیت و دقت این مشکلات را حل کرد.

 

بهترین روش باز کردن توالت فرنگی استفاده از دستگاه تراکم هوا است زیرا کاسه توالت فرنگی حساسیت زیادی نسبت به شکستگی دارد.بهترین روش باز کردن گرفتگی چاه توالت ایرانی یا لوله فاضلاب هم دستگاه فنر لوله باز کنی است زیرا باعث جرم گیری مسیر هم می شود و اشیاء بین راه را به داخل چاه فاضلاب حرکت می دهد.خدمات ما: باز کردن گرفتگی چاه توالت ایرانی نحوه رفع گرفتگی توالت فرنگی تعویض و تعمیر سیفون و کاسه توالت و لوله کشی فاضلاب رفع گرفتن

 


قسمت زانوی آبریزگاهها به علل مختلف دچار گرفتگی و در نتیجه سبب عدم کشش آب و فضولات می شود که به ترتیب زیر آن را برطرف می کنیم:

 

تشخیص گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی و رفع آن


در مواردی که کشش آب به سختی و کندی انجام می شود، با پمپ کردن معمولی به طریق زیر می توان لوله را باز کرد:


١- نحوه عمل به این شکل است که آب را در محل کاسه توالت ، دستشویی و یا کفشویی باز می کنیم و سپس پمپ را با فشار در محل قرار می دهیم فشار و نیروی وارده سبب متراکم شدن لاستیک پمپ به داخل سیفون و شتر گلو می شود و در نتیجه گرفتگی لوله بر طرف می شود.

٢- تراکم هوا: اگر گرفتگی به خاطر وجود شئی خارجی یا سخت شدن فضولات باشد باید لوله را با دستگاه تراکم هوا باز کرد.

توجه ١: این دستگاه مخزنی دارد که با تلمبه زدن، هوا درون آن انباشته می شود و عقربه با حرکت روی صفحه مدرج ، مقدار هوا را نشان می دهد. با نگهداری دقیق و مطمئن دستگاه به طوری که خطر پس زدن و سانحه بوجود نیاید ، اهرم دستگاه را می کشیم و عمل پمپ کردن با تولید صدای شدیدی انجام ولوله بلافاصله باز می شود.


توجه ٢: اگر لازم باشد، عمل کمپرس هوا با دستگاه مذکور را چند بار انجام می دهیم تا لوله گرفته شده باز شود.

توجه ٣: با روان کردن آب به داخل لوله ها و مشاهده کشش سریع، باز شدن لوله آزمایش می شود. فنر زنی چنانچه به روش تراکم هوا نتوانیم لوله را باز کنیم ، روش فنر زنی را انجام می دهیم. فاصله مکان گرفتگی لوله با شتر گلو زیاد است وعمل فنر زنی با دستگاه مخصوصی انجام می شود . این دستگاه با برق کار می کند.


یک ترفند جدید برای باز کردن لوله فاضلاب


باز کردن لوله فاضلاب دغدغه بسیاری از خانم ها و اقایان است. برای هر کدام از ما ممکن است تا به حال پیش امده باشد که لوله فاضلابمان گرفته است و نمیدانیم چگونه ان را باز کنیم. در این بخش از مجله اسان طب یک ترفند عالی برای باز کردن لوله فاضلاب در اختیارتان می گذاریم.

 

روش خانگی برای باز کردن لوله فاضلاب


برای باز کردن لوله فاضلاب به سراغ مواد خطرناک نروید. این مواد برای ریه ها و سلامتی شما خطرناک است . سعی کنید از مواد طبیعی برای این کار کمک بگیرید. ما در اینجا یه محلول طبیعی به شما معرفی می کنیم.


وسایل مورد نیاز برای باز کردن لوله فاضلاب با محلولی طبیعی


+یک جعبه جوش‌شیرین

+سرکه

+یک دستمال یا کهنه به اندازه کافی بزرگ که روی سوراخ فاضلاببگذاریم تا آن را مسدود نماید

+یک کتری پر از آب جوش

 


مراحل انجام کار برای باز کردن لوله فاضلاب


مرحله ۱ : برای باز کردن لوله فاضلاب در مرحله اول یک دوم (½) بسته جوش‌شیرین را در سینک خالی نمایید. یادتان باشد جوش‌شیرین را خشک در سینک بریزید . نباید جوش شیرین برای این کار با چیزی مخلوط یا خیس شود. فقط آن را مستقیم در لوله خالی نمایید.

مرحله ۲ : به گزارش آسان طب در این قسمت باید دستمال یا پارچه‌ها را جمع‌آوری بکنید. سپس آن‌ها را آماده، کنار دستتان بگذارید.

مرحله ۳ : خب در مرحله بعدی وقتی جوش شیرین را ریختید یک دوم (½) فنجان سرکه داخل راه فاضلاب خالی کنید. بلافاصله بعد از ریختن سرکه حتماً با دستمال یا پارچه راه فاضلاب را ببندید، سوراخ را کاملاً ببندید تا هیچ‌چیز نتواند فرار کند. این کار به این خاطر است که واکنش بین این دو ماده باعث یک” آتش‌فشان کوچک “می‌شود که می‌خواهد از راه فاضلاب خارج شود- ولی شما باید آن را آن پایین نگه‌دارید.

مرحله ۴ : این ترکیب را در لوله برای ۳۰ دقیقه نگه‌دارید و در این زمان یک کتری آب بجوشانید.

مرحله ۵ : بعد از ۳۰ دقیقه پارچه یا کهنه را بردارید و به آرامی آب جوش را در لوله‌ خالی کنید.

 

تمام شد؛ و الان لوله باید به خوبی باز شده باشد. و اگر چنین نیست این کار را یک بار دیگر تکرار کنید. بعضی مواقع لازم است که این کار بیش از یک‌بار انجام داده شود، اما معمولاً همان یک‌دفعه کافی است. نکته مهم این است که الآن شما می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و به روشی طبیعی، راه لوله‌ها را باز کنید، به همین علت می‌توانید هر چند باری که لازم است این کار را انجام دهید.

 

 


بازکردن گرفتگی لوله


با توجه به نکات ذکر شده، اگر باز هم مواد اضافی وارد لوله شدند و با ریختن آب هم راه لوله باز نشد باید روشهای دیگری را برای باز کردن لوله انتخاب کرد. روشهای اصلی باز کردن گرفتگی لوله با شرح زیر است.

 

۱- لوله بازکن دستی

لوله بازکن دستی که به آن تلنبه نیز گفته میشود، وسیله ای مناسب برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی است. این وسیله تشکیل شده است از یک قطعه پلاستیکی به شکل نیم دایره و یک دسته.

زمانی که لوله فاضلاب سینک ظرفشویی مسدود شد، قسمت پلاستیگی لوله بازکن را روی دهانه لوله در کف سینک ظرفشویی قرار دهید به طوری که سطح لوله بازکن دور دهانه را بپوشاند و راه خروج هوا وجود نداشته باشد. سپس دسته تلنبه را به سمت پایین حل دهید تا لوله بازکن به سمت دهانه سینک حرکت کند. این کار را چندید بار انجام دهید تا لوله باز شود.

روش کار لوله بازکن دستی به این صورت است که با فشار دادن لوله بازکن به سمت داخل، هوای داخل لوله بازکن به سمت لولهها حرکت کرده و مواد اضافی داخل لوله را با وادار به حرکت میکند، انجام مداوم این کار باعث حرکت کردن مواد داخل لوله شده و راه لوله باز میشود.

 

هنگام استفاده از تلنبه لوله بازکن باید به دو نکته مهم توجه کرد.

زمانی که تلنبه لوله بازکن را فشار میدهید، هوا نباید از زیر پمپ آن خارج شود.
بعد از این که لوله باز شدن مقداری آب داخل لوله ریخت تا مواد جامد داخل لوله به دخل چاه رفته و دوباره باعث گرفتگی نشود.

 


۲- لوله بازکن شیمیایی

این نوع لوله بازکن برای بازکردن گرفتگیهای ضعیف مناسب است. مقدار مناسبی از این ماده باعث بازشدن گرفتگیهای لوله میشود. البته سرعت این روش بسیار آهسته است. بعد از ریختن ماده لوله بازکن باید مدتی صبر کرد تا مواد شیمیایی داخل لوله بازکن وارد لوله شده و درون مواد زائد نفوذ کند تا باعث از بین رفتن آنها و رفع گرفتگی لوله شوند.

این نوع لوله بازکنها حاوی مواد اسیدی و شیمیای است که باعث حل شدن و از بین رفتن مواد میشود. این مواد شیمیایی هم گرفتگی را از بین میبرد و هم لوله را. در استفاده از این مواد باید دقت کرد.

استفاده مداوم از این مواد میتواند باعث پوسیدگی لولهها شود. بعد از استفاده از مواد شیمیایی لوله بازکن و باز شدن راه لوله، مقداری آب درون لولهها بریزید تا هم مواد باقی مانده و هم مواد شیمیایی لوله بازکن از داخل لولهها خارج شوند و باعث پوسیدگی لوله نشوند.

مواد داخل لوله بازکن شیمیایی، سمی هستند و باید از دسترس کودکان دور باشد. این مواد را بو نیز نباید کرد زیرا بخار این مواد نیز سمی است و باعث ایجاد مشکل در سلامت شما میشود.

 

۳- پودر لوله بازکن

در دوران قدیم که محلولهای شیمیایی لوله بازکن نبود، از پودر لوله بازکن استفاده میشد که نام آن «چنته» بود. برای استفاده از پودر لوله بازکن باید پودر را در لوله خشک بریزید و پس از مدتی درون لوله آب بریزید. با آمدن محلولهای لوله بازکن استفاده از پودر منسوخ شده، اما اگر به این پودر دسترسی داشتید میتوانید از آن استفاده کنید.

 

۴- لوله بازکن دست ساز

استفاده از جوش شیرین و سرکه ممکن است در باز کردن راه لولههای ظرفشویی به شما کمک کند. ابتدا چند قاسق جوش شیرین درون لوله ریخته و سپس مقداری سرکه روی آن بریزید.

 

۵- آب جوش

اگر هیچ نوع لوله بازکنی برای بازکردن راه لولهها ندارید میتوانید از آب جوش استفاده کنید. استفاده از آب جوش برای باز کردن گرفتگیهای ضعیف مناسب است. اگر گرفتگی لوله زیاد نباشد، با ریختن مقداری آب جوش درون لوله سینک ظرفشویی میتوان راه لوله را به راحتی باز کرد.

 

۶- بازکردن اتصالات لوله

اگر با هیچ کدام از روشهای بالا موفق به باز کردن لولهها نشدید به ناچار باید اتصالات لوله را باز کردن و مواد اضافی را از آن خارج کرد. اگر گرفتگی زیاد باشد یا مقاومت زیاد داشته باشد، با روشهای بالا نمیشود آنها را از بین برد و باید لوله ها را باز کرد و آنها را از داخل لولهها خارج کرد و راه لوله فاضلاب را باز نمود.




:: موضوعات مرتبط: لوله بازکنی , ,
:: برچسب‌ها: باز کردن گرفتگی لوله,گرفتگی لوله,رفع گرفتگی لوله ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : سه شنبه 4 دی 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');